hemma igen.

idag är det tisdag. rubriken är lite felvisande eller vad man säger.. jag kom hem i lördags men har inte orkat sitta något vid datorn förän nu. jag hade iaf en underbar vecka i fjällen! massa snö, sol och klarblå himmel varje dag, härliga backar och en underbar vän vid sin sida, kan de bli bättre? Nej jag tror int de!

Vi åkte upp på förmiddagen förra söndagen. åkte bil hela dagen. mkt trafik vare. men vi kom iaf fram, vid cirka halv fem. en liten mysig stuga vare, bara fem minuter me bil från backen. jag och cathrine sov i en liten stuga precis utanför den större stugan :)
På måndagen åkte vi ut i backen för första dagen. de var strålande sol och klarblå himmel. dock väldigt kallt, cirka 15 minus. men me varma kläder blev allt kanon. bästa den dagen var nog när vi kom till en puckelpistbacke och vi inte fattade de utan stod som fån i backen och undrade om de hade glömt pista.. på kvällen var vi helt slut så vi gick och lade oss redan vid nio.
De tre följande dagarna, alltså tisdag till fredag, var vi i backen. fortfarande kanonväder och kallt. riktigt härliga backar med mycket natursnö. vi åkte bla i trollskogen, de gick ju bra, eller hur C? ;)
på onsdagen och torsdagen blev de kvällsåkninbg också. C provade att åka snowboard på onsdagskvällen. hon var faktiskt riktigt duktig :) efter fyra dagar i backarna var man ganska trött i kroppen kan jag säga ;P
På fredagen åkte vi längdskidor på fjället under en klarblå himmel och en strålande sol. de gick bra, förutom att jag ramlade tre gånger och hade lite svårt att komma upp..
På eftermiddagarna satte vi oss i en snöhög utanför stugan och solade oss, så himla härligt så att man dör!
På lördagen packade vi bilen och åkte hem.

Det blev en helt underbar vecka. TACK Catrhrine för att jag fick följa med :)

Nu kommer lite bilder, titta och njut !
/ Matilda














Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahaha asså jag dör på bellarna i trollskogen :D och när du trillade på fjället :D:D haha du är bäst !

2009-02-18 @ 16:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0