nu drar jag igång igen !


hej igen !
bloggen har varit "nedlagt" i några veckor nu eftersom jag inte har haft varken ork eller tid. som ni säkert märkte i slutet, innan jag la av helt, så var jag inte så aktiv på bloggen. vi hade så grymt mkt i skolan just då och eftersom jag inte tar bloggen som något av det viktigaste i mitt liv hanns den inte med. jag skriver som sagt för min egen skull och då var det bättre för mig att inte skriva här utan att satsa på viktigare saker :)
men nu har jag haft ett underbart lov och är redo att ta friska tag här igen. tror jag kmr hinna med bloggen nu, eftersom vi inte har så mkt i skolan längre, bara nationella prov och så. och så är det ju lättare att gå in och skriva nu när jag har trådlöst nätverk och inte behöver gå ner och sätta mig vid datorbordet varje gång jag vill gå in på internet..

PÅSKLOVET
är snart slut, sorgligt. men det har iaf varit ett helt underbart påsklov med härligt väder och älskade människor. jag har verkligen fått kraft att klara de sista nio (!) veckorna i skolan. jag har bara tagit de lugnt och gjort det jag velat. imorgon är sista lovdagen sen är det dags för skola igen. jobbigt, men såå kul att träffa alla saknade klasskompisar igen !

hoppas att nio hade en bra påskafton igår. det hade jag, med en fantastisk familj. både mormor, morfar och farmor, farfar va här :) + alla mina älskade syskon <3 mkt godis och god påskmat blev de självklart också.



idag har jag haft en riktig filmdag, har nog sett fyra filmer totalt tror jag. (ja, jag är en riktig filmnörd!) först happy feet, sen kärlek på menyn, sen Hannah med H och nu sist Pearl Habor. bra filmer allihop :) lite tråkigt bara att kolla på tv typ hela dagen när det varit så fint väder men jag har redan solat typ 8 timmar denna helgen och nu har jag fått nåt jävla skit på halsen, mamma tror de e soleksem, så jag har inte kunnat vara så mkt i solen idag. men jag solade iaf två timmar mitt på dagen :)

nu ska jag fixa med annat,
hoppasniharhaftettbralov / Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0