lördag !




dagen har varit bra hittils. på morgonen när jag vaknade kollade jag klart på benjamin buttons.. orkade bara kolla på halva igår. den va ganska bra. eller de som jag såg igår var dåligt, de hände typ inget. men den halvan jag såg idag var bra :) den va ändå sevärd. lite speciell och mysig sådär.
sen fixade jag iordning mig och sen åkte jag med mamma och pappa till mommo & morfar. så söta är de. och mormor gör världens goaste bullar ! hon är en riktig bullmormor. hon är en riktigt bra mormor också. har så många goa minnen me henne. vi var hos dem ganska ofta när jag var liten, men nu hinns de tyvärr inte me.. de va iaf kul att träffa dem ida. jag kollade på vårt släktträd också. från den finska sidan. så mamma fick översätta eftersom allt stod på finska. herregud, alla hade typ 10 barn, de va en som hade 15 stycken. typ min mormors morbror eller nåt. de va faktiskt ganska intresant att kolla i den där boken. kul att veta lite om den släkten också. även fast jag inte har varit där mer än 3 ggr och även fast jag inte kan nån finska typ så är jag ändå stolt över att vara halvfinsk. vet inte vrf igt, men de beror nog helt enkelt på att mamma är stolt över att hon är finsk och då är jag de också.

anyway. nu är jag iaf hemma igen. tror jag ska plugga lite tyska snart, om jag orkar, har massa ont i huvudet.

ikväll blire antagligen bara att vara hemma. jag är fortf. halvsjuk och ska satsa på att bli frisk under helgen. syster kanske kommer hit också :) blir väl att kolla på melodifestivalen, som typ resten av sverige. jag har inte kollat på en enda deltävling dehär året så de kan ju va kul att se på andra chansen iaf :)

trevliglördag / Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0