min lördag.

Bussresa till stan. Skyndar mig på ettan för resa till kinnarps. Träffar Isabelle och ställer oss i kö för biljetter till matchen. 45 minuter i snålblåst. Inga biljetter kvar. Träffar Emmy och Emmie på busshållplatsen och tar bussen ner till stan igen. Hittar plats vid ett bord. Glädje. Seger i sikte. Missnöje. Nervöstitet. Svärord. Och tillslut stor glädje över seger i sudden. Tar bussen till dalvik. Kusin guidar vägen. Framme. Grattar faster på femtioårsdagen. Träffar släkten. Äter. Skrattar. Pratar om allt och inget. Efterrätt. Tårta. Skrattar. Pratar. "Dancemoves" med kusinen. Beslutsångest om hur kvällen ska fortsätta. Bestämmer mig för att stanna en stund till. Drinkskola med kusinen. Banandrink. Äter lite till. Skrattar. Guitarherospelande farmor. Skrattar. "Hejdåkramar". Knökar in oss i bilen. Släpper av farmor och farfar. Tutar på saknade tjejer som inte fattar att det är jag. Kommer hem. Av med smink och kläder. Datorn. Nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0