onsdag.


ja, nu har halva skolveckan gått. de går faktiskt ganska fort. men talesättet: tiden går fort när man har roligt stämmer nog inte in här. snarare: tiden går fort när man har fullt upp. för de ha jag verkligen just nu. denna veckan är de tusen saker i skolan. och de ser inte ut att bli bättre framåt i tiden. vi har precis börjat me två jättearbeten i svenska och engelska. massa plugg kommer de bli de närmaste veckorna.. SUCK..

och jag som verkligen är skoltrött nu. detta är den jobbigaste tiden på året. de känns som det har varit mörkt i en evighet. det är kallt hela tiden. massa plugg.. och dessutom känns de som att det är en evighet till det är sommarlovet. 
jag vet att jag låter väldigt negativ nu men de får man vara ibland. men helt botten är det inte iaf. man har ju precis haft en solig vecka i fjällen och så har man ju en massa fantastiska vänner runt omkring sig som gör livet  så mkt bättre! och så har man ju en helg varje vecka som får en att inte ge upp eftersom man varje dag tänker att de bara är några dagar kvar till helgen. men när helgen väl är där. så är den slut innan man hann märka att den började... nej, nu måste jag vara lite positiv.

dagen har varit okej. matte och engelska på förmiddan. på engelskan fick vi reda på att vi ska jobba enskilt i tre veckor framöver. och på de tre veckorna ska vi hinna med hur mkt som helst! fyra långa texter med typ 100 glosor till varje text. sen ska man förbereda en muntlig presentation om en tidningsartikel och sen tillslut ska man skriva ett tal om hur europa ska satsa på ungdomar. jag kommer seriöst att dö! 
sen vare iaf lunch och sedan hade vi två labbar, först fysiklabb och sedan kemilabb. 
åkte me pappa hem efter skolan.

När jag kom hem var jag tvungen att sätta mig och plugga direkt. vi har kapiteltest i kemi imon. sen ska vi även lämna in en hälsorapport där vi utvärderar vår egen hälsa och förutom de ska vi läsa en text som typ är från antiken som man inte fattar någonting av.. så de blir att plugga hela kvällen.. 

imon börjar jag klockan åtta och slutar tjugo i fem. sen blire att åka direkt hem och plugga till andra delen av kapiteltestet som vi har på fredag. ååh, vad jag älskar skolan just nu.

Men klockan nio ikväll ska jag iaf sluta plugga, för då börjar en ny säsong av grey's anatomi. YES! missa inte det mina vänner.



ensärskildhälsningtillminaspeciellabrudarsomjaginteträffatseninnanlovet, gudvadjagsaknarer / Matilda  

Kommentarer
Postat av: amanda ljungdahl

åh, greys anatomy är så himla bra :D

2009-02-19 @ 09:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0